بهترین وکیل تامین اجتماعی
نوشته شده توسط : sara amiri

وکیل بیمه چیست؟

بهترین وکیل بیمه تامین اجتماعی درموسسه حقوقی معید آماده همکاری با شما هستند.  یکی از بحث ها و دعاوی بین کارگر و کارفرما مربوط به بیمه است. ممکن است کارفرما بیمه نداشته باشد یا خود کارگر اعلام کند که بیمه نمی خواهد که برای کارفرما جریمه می شود. یک وکیل بیمه در این مورد به شما کمک می کند. و راه حل هایی را به شما پیشنهاد می کند تا به راحتی روند پرونده خود را ادامه دهید وگرنه وکیل بیمه خودش این کار را برای شما انجام می دهد.

مشاوره وکیل بیمه
کلیه شاغلین و بازنشستگان می توانند والدین و فرزندان خود و همسر خود را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهند.

بیمه بیکاری فقط بیکاران غیر ارادی را پوشش می دهد.

کلیه مشمولانی که مشمول مقررات کارگری و کار کشاورزی هستند و قادر به پرداخت حداقل 6 ماه حق بیمه هستند و مشمول مقررات فراگیر می باشند می توانند از طرح بیمه بیکاری بهره مند شوند ولی حق بیمه بیکاری آنان باید باشد. توسط سازمان پرداخت می شود. کارفرما تا سقف 3 درصد حقوق .

وکیل برای اقدام بیمه
حداقل مدت وصول بیمه بیکاری 6 ماه و حداکثر 50 ماه می باشد.

سقف بیمه بیکاری روزانه 55 درصد متوسط ​​دستمزد روزانه بیمه شدگان است و به ازای هر نفر نفر 10 درصد اضافه می شود، اما تا 4 نفر، مبلغ بیمه بیکاری نباید از حداقل دستمزد ماهانه بیشتر شود. .

لازم به ذکر است که بیمه بیکاری فقط به کسانی تعلق می گیرد که به طور غیر ارادی بیکار شده اند مانند اخراج یا حادثه کار.

کارگران اخراجی حداکثر تا یک ماه فرصت دارند به کمیسیون های حل اختلاف وزارت کار مراجعه و برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

در قالب عدم کنترل بیمه بیکاری، دیوان عدالت اداری مجدداً به موضوع رسیدگی خواهد کرد. بنابراین کسانی که به دلیل ویروس کرونا بیکار می شوند، تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.

مرگ یک کارمند
در صورت فوت، یک مقام رسمی بدون توجه به اصل و نسب، مستمری بگیر محسوب می شود و به وراث او مستمری پرداخت می شود. در صورتی که کارمند کمتر از 15 سال سابقه کار داشته باشد، نیمی از مستمری به وراث وی پرداخت می شود. سقف حقوق وراث قانونی برابر ماده 6 قانون بازنگری در مقررات بازنشستگی و تکلیف قانون کار کشور خواهد بود.

بیمه کارگران ساختمانی
بر اساس ماده 5 قانون بیمه عمومی کارگران ساختمانی مصوب 1397/08/09 کلیه سازندگان یا مالکان ساختمان باید به ازای هر متر مربع زیر بنا معادل 4% حقوق ماهانه حق بیمه کارگران خود را بپردازند. ، به حساب آژانس تدارکات عمومی. که در هنگام صدور پروانه ساختمانی، شهرداری موظف است نسبت به بیمه نامه اشخاص ثالث از نظر تعهدات جانی و مالی و گواهی در دسترس بودن به دلیل اجرای عملیات ساختمانی اقدام نماید.

خدمات وکیل بیمه


برای بیمه بیکاری اقدام کنید
سخت کار کردن (کار سخت و مضر)
برای وراث مستمری بگیرید
بیمه از کارافتادگی بگیرید
جزور در هیئت حل اختلاف
در جلسات رسیدگی به پرونده شرکت کنید
برای رسیدگی به پرونده یک فاکتور بنویسید
کلیه کارگران شاغل در زمینه ساخت و ساز تا تخریب و تعمیر... بر اساس آیین نامه عمومی بیمه کارگران ساختمانی مصوب 1397/08/09 مشمول بیمه اجباری کارگران ساختمانی مصوب 1352 و مقررات فوق می باشند.

بدین ترتیب سازمان تامین عمومی بر اساس ماده واحده اصلاحیه ماده 5 آیین نامه عمومی بیمه کارگران مصوب 1392/9/16 مجبور به اخذ 7 درصد حق بیمه از سازمان شد. کارگر و 15 درصد از کل حق لیسانس مالک برای حفظ بیمه کلیه کارگران ساختمانی. و صدور پایان کار منوط به صدور تسویه حساب است. کارگران فصلی مشمول پرداخت حق بیمه مقرر در آیین نامه و مشمول مقررات بیمه ای می باشند.

از مستمری 2 شوهر استفاده کنید

بر اساس ماده ۲۶ قانون حمایت خانواده سال ۱۳۹۲ ازدواج دائم زوج متوفی مانع از بهره مندی زوج متوفی از حقوق بازنشستگی نمی شود.

برای بازگرداندن همسرانی که مستمری آنها به دلیل ازدواج مجدد پس گرفته شده است، به صندوق های بازنشستگی و تأمین مالی جهانی ملزم است.

بر اساس اصل ماده 37 اساسنامه به زوجه متوفی به علت فوت زوج ذیل و مستمری بازماندگان از این حیث به زوجه تعلق می گیرد که مستمری آن بالاترین میزان باشد.

وکیل بازنشستگی تامین اجتماعی
در بررسی حوادث ناشی از کار مانند سقوط از ارتفاع یا صدمات ناشی از کار، شکستگی استخوان، فلج، آسیب نخاعی و غیره. از آنجایی که آنها مستلزم پرداخت مبلغی هستند، علاوه بر نظریه پزشکی قانونی، تعیین درصد قصور و تقصیر هر یک از کارگران، کارفرماها یا زیر شکل وجود کارآفرین به عهده کارشناس گذاشته می شود.

به این ترتیب اگر به عنوان مثال شرکت به عنوان کارفرما پروژه را تفویض کرده باشد و در قرارداد ایمنی محل کار و کارگران، این مسئولیت به عهده پیمانکار است و مقصر و عامل حادثه تغییر می کند. .

اما در همه اشکال آن لازم است کارگر احتیاط های لازم را به عمل آورد و به هشدارها توجه کند. تشخیص میزان تقصیر و صدور قرار بر اساس اصل ماده 526 قانون مجازات اسلامی مصوب 1391 و بر اساس اصل تأثیر رفتار کارگر آسیب دیده یا کارفرما بر عهده قاضی است. و پیمانکار و این نظر کارشناسی و پزشکی قانونی مسئولیت هر یک صادر خواهد شد.

بازنشستگی کارمندان دولت
کلیه کارمندان و دستگاههای اجرایی پس از 30 سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر ماهر و 35 سال سابقه خدمت و افراد دارای معلولیت. ایثارگران و مشمولان مشاغل سخت و پرخطر با کمتر از 5 سال سابقه خدمت و بانوان با 20 سال سابقه خدمت بازنشسته می شوند.

وکیل دادسرای اداری تامین اجتماعی
افراد زیر 65 سال که کمتر از 15 سال سابقه خدمت داشته باشند، 15 سال سابقه خدمت محسوب می شوند.

وکیل برای شکایت از تامین اجتماعی
ضمنا امکان بازنشستگی زودتر از موعد مقرر در صورت درخواست کتبی کارمند و تایید بالاترین مقام اجرایی سازمان مشروط به داشتن ۲۰ سال سابقه خدمت بازنشستگی با فرض ۲۰ روز ماهانه وجود دارد. حقوق؛ اما اگر کمتر از 20 سال است باید آن را بخرید

سوالات بیمه تامین اجتماعی
کارمندان بازنشسته به ازای هر سال خدمت و همچنین پس انداز مرخصی، یک ماه از حقوق نهایی و مزایای مستمر خود را دریافت خواهند کرد.

ترک تابعیت طبق قوانین منجر به لغو حقوق بازنشستگی می شود !!!

در صورت فوت کارمند دولت بدون توجه به مقطع و سابقه کار، بازنشسته محسوب می شود و نیمی از مستمری به وراث قانونی وی تعلق می گیرد و در صورت داشتن کمتر از 15 سال سابقه، نیمی از مستمری به وی تعلق می گیرد. پ

با توجه به اهمیت بیمه بیکاری به ویژگی های وکیل بیمه بیکاری اشاره می شود:

اطلاعات کاملی در مورد قوانین تامین اجتماعی و وزارت کار داشته باشید.
یک وکیل باید تمام جزئیات مطرح شده توسط موکل خود را به دقت بررسی کند.
استفاده از طرح و نقشه برای پیشبرد پرونده کارگر یا کارمند یکی از ویژگی های وکیل بیمه بیکاری است.
از استراتژی ها و روش های مناسب برای جلب نظر مشتری خود در دادگاه استفاده کنید
وکیل بیمه بیکاری باید عملکرد حرفه ای داشته باشد که پس از اولین بررسی ها به موکل خود توضیح دهد که شانس برنده شدن او چقدر است.
در صورت عدم موفقیت وکیل بیمه بیکاری در مورد موکل خود، بخشی از حق الزحمه دریافتی را مسترد خواهد کرد.
کارشناس بیمه اجتماعی به شما مشاوره می دهد
نکته مهم: لازم به ذکر است که طبق تبصره 2 ماده 16 حل و فصل مذکور از تصویب این توافقنامه مهلت تقدیم دادخواست در خصوص موارد بند (2) ماده (10) تعیین شده است. این آیین نامه برای افراد داخل کشور سه ماه و برای افراد مقیم خارج از کشور سه ماه از تاریخ ابلاغ رای دادگاه یا تصمیم قطعی مرجع ذی صلاح مطابق کد رویه عمومی و انقلابی دادگاه ها (در زمینه کار عمرانی). مراجع ذی‌ربط موظفند در رأی یا رأی دادگاه به صراحت قید کنند که رأی یا رأی خود ظرف مدت مذکور قابل اعتراض در دادگاه است. در مواردی که ابلاغ واقعی نبوده و ذی نفع مدعی عدم اطلاع از آن باشد، ابتدا دادگاه به موضوع ابلاغ رسیدگی می کند. در مواردی که طبق قاعده قبلی اشخاص قبلاً حق شکایت در مدت طولانی تری داشتند، این مدت ملاک محاسبه است.

اقلام از جمله حق بیمه
یک کارآموز استخدام کنید
کمک هزینه مسکن
افرادی که روزمزد دریافت می کنند.
حقوق ماهیانه دریافت کنید
مواردی که شامل حق بیمه نمی شود:
جایزه
ماموریت در شهرهای دیگر
پاداش یا پورسانت داشته باشید
دوباره بخرید یا به تعطیلات بروید
اخراج (خسارت)
کمک هزینه خانواده





:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: